Logo en huisstijl laten ontwerpen door een professional

Het proces van het laten ontwerpen van jouw nieuwe logo en huisstijl door mij als grafisch vormgever kan best spannend zijn.

Logo en huisstijl laten ontwerpen door een professional

Het uitbesteden en laten ontwerpen van een logo en huisstijl

Het uitbesteden van je logo, huisstijl en website kan best spannend zijn. Als ondernemer kun je hier behoorlijk tegenop zien. Het laten ontwerpen van een logo en huisstijl is een belangrijke en vaak ook persoonlijk proces als ondernemer. Het geven van goede feedback op het ontwerp, het maken van de juiste keuzes en kritisch nadenken over je doelgroep en propositie is zeker niet eenvoudig. Juist daarom is het belangrijk om dit samen met een ervaren vormgever en markteer te doen.

Uitbesteden aan een freelance ontwerper

Het is als ondernemer ook een proces waar jezelf een belangrijke factor in bent. Als vormgever help ik je vooral met veel plezier, passie en zorgvuldigheid om dit creatieve proces op een goede manier te doorlopen. Want ik ben ervan overtuigd dat wanneer je als ondernemer de juiste uitstraling weet te vinden waar jezelf 100% achter staat, dit bepalend is in het succesvol overbrengen van jouw boodschap.

Het begint met het bedenken van je bedrijfsnaam en het ontwerpen van je logo. Dit is één van de eerste stappen in het neerzetten van jouw propositie als ondernemer. Je creëert een imago en een verhaal om jouw bedrijf. Met dit verhaal ga je jezelf en je product of dienst verkopen. Hieronder neem ik je mee door het proces dat ik de afgelopen jaren heb ontwikkeld om tot de mooiste logo’s en huisstijlen te komen. Hopelijk geeft dit jou vooraf een goed beeld van wat je kunt verwachten bij het laten ontwerpen van een logo en huisstijl op maat.

Stap 1: Kennismaking en inventarisatie
Voordat het ontwerpproces van start gaat is het belangrijk om samen een goede klik te hebben. Als ervaren grafisch vormgever ben ik veeleisend, kritisch en werk ik graag met ondernemers die minstens zo kritisch zijn. Tijdens een persoonlijk gesprek of via een online teams call, bespreken we je jouw wensen en doelen. Ik ben benieuwd naar jouw achtergrond, je bedrijf, doelgroep, visie en de gewenste uitstraling. Ook ga ik kijken naar de kleuren, typografie en logo’s of huisstijlelementen van concurrenten.

Stap 2: Een eerste ontwerp
Met de informatie en inspiratie uit de kennismaking en inventarisatie ga ik aan de slag met het maken van een visuele weergave van de sfeer, kleuren en stijl die passen bij jouw bedrijf. Dit dient als basis voor het eerste ontwerp. Wanneer we dit samen hebben afgestemd zal ik een eerste logo ontwerp uitwerken en presenteren. Meestal maak ik het eerste ontwerp voorstel in zwart-wit. Hierdoor kijken we echt naar de kracht van het logo in combinatie met de naam / typografie. In deze fase wil ik nog niet teveel afleiding van kleur en aanvullend beeld.

kleur kiezen logo hoveniersbedrijf

Stap 3: Feedback en aanpassingen
We gaan het eerste ontwerp samen bespreken en bekijken wat jou wel en niet aanspreekt. We houden het ontwerp naast jouw wensen en doelen en vragen mensen in jouw omgeving om feedback. Door het verzamelen van duidelijke feedback, kan ik in een volgende ontwerpfase hiermee direct aan de slag. Ook kan het zijn dat je elementen uit verschillende ontwerpen wilt combineren, of dat je nog aanvullende wensen hebt.

Iconen en huisstijlelementen voor Javri Investment Group

Stap 4: Presentatie definitieve ontwerp(en)
Op basis van de feedback en eventuele aanpassingen wordt een definitief ontwerp gemaakt. Als startende zzp’er is het belangrijk om te bedenken wat de waarde is van het ontwerp. Gaat het om een logo dat ook gebruikt wordt voor marketingcampagnes en op je bedrijfsbus of gaat het om een huisstijl die op verschillende manieren en media gebruikt gaat worden? Ik denk alvast met je mee over wat je nodig gaat hebben in het promoten van jouw bedrijf en over de mogelijkheden en kosten van het realiseren van het drukwerk of signing.

Stap 5: Afronding en levering
Pas wanneer jij 100% tevreden bent, hebben we het definitieve logo ontwerp klaar. Is het design helemaal naar jouw wens, dan is het tijd voor de afronding en oplevering. Hierbij ontvang je het logo en/of de huisstijl in verschillende bestandsformaten, zodat je deze overal kunt gebruiken. Briefpapier, visitekaartjes, iconen en huisstijlelementen worden allemaal als lossen bestanden aangeleverd zodat je er direct mee aan de slag kunt. En als je nog niemand hebt die jou kan helpen bij jouw website, dan maak ik voor jou een website ontwerp op maat. Ik ontwikkel hoge kwaliteit resultaatgerichte WordPress websites en maak alles inzichtelijk via Google Analytics en Search Console.

Huisstijl laten maken Nedcam

Wil je ook een professioneel logo laten ontwerpen?

Als je ervoor kiest om mij in te huren voor het ontwerpen van jouw logo, huisstijl ontwerp en website, ga je een proces in van ongeveer 2-4 weken waarbij ik jouw input als ondernemer meeneem om tot een uniek resultaat te komen. Het voordeel van het uitbesteden van jouw nieuwe logo aan een freelance designer is dat je direct één op één contact hebt, wat zorgt voor een directe en efficiënte communicatie. Ik help je om je wensen en doelen te visualiseren en denk ook mee over concrete doelstellingen in jouw marketingcommunicatie. Op deze manier zorgen we ervoor dat je nieuwe uitstraling perfect aansluit bij jouw ideeën als ondernemer en bij jouw doelgroep.

Voorbeelden uit mijn portfolio

Voorbeelden van recente projecten en werk als grafisch vormgever:

Martin van Maaren

Logo en huisstijl laten ontwerpen?

Samen gaan we aan de slag en geven we jouw bedrijf een professionele uitstraling. Met veel plezier ontwerp ik jouw nieuwe logo op maat voor een vast bedrag van €295 exclusief btw.
Stuur een berichtje

Logo, huisstijl, website en meer...

Voor de complete communicatie en presentatie van jouw bedrijf. Van logo, huisstijl en website tot visitekaartjes, flyers en drukwerk.

Grafisch vormgever Martin van Maaren

Logo laten ontwerpen?

Stuur een berichtje